21 nov. 2011

Lasse Brandeby död

Åhhh...Vila i fri Lasse Brandeby. Kommer ihåg när ja var liten och såg på han när han spela Kurt Olsson.
Var lite som en chock när man hörde att han dött. Men de beror väl på att de inte skrivit nå om att han var sjuk. Men samtidigt förstår jag att han inte velat nån skulle veta för alla skvallerblaskor snappar ju upp de på en gång och dividerar och har sig om dittan och dattan.

Ja vet att ja är liite seg på att skriva om han eftersom han dog redan i fredags men eftersom vi har varit i stugan i helgen blev de idag. Men spela roll boll =)

Detta stod de i Aftonbladet om Lasse Brandeby



"Vännen: Jag fick inte berätta för någon att han var sjuk

Skådespelaren Lasse Brandeby är död.
Han avled i natt på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg.
– Det är fruktansvärt tungt, säger nära vännen Lasse Kronér.

Klockan tre i natt ringde telefonen hos Lasse Kronér. Lasse Brandebys dotter Anna meddelade att bästa vännen har avlidit.
– Jag har bott hos Lasse i nästan tre veckor, vakat vid hans sida. Det är fruktansvärt tungt, säger Lasse Kronér.
Lasse Kronér fick inte berätta för någon om att vännen var svårt sjuk:..läs resten av artikeln HÄR"

Fler artiklar på Aftonbladet

FICK TA FARVÄL FICK TA FARVÄL Lasse Brandeby tillsammans med sin sambo Ninnie Fjelkegård, 65. Paret bodde ihop i många år utanför Göteborg. Hon och flera anhöriga fanns vid Lasses sida när han gick bort.

Somnade in med familjen omkring sig

Bara de närmaste fick veta om Lasse Brandebys sjukdom

GÖTEBORG/STOCKHOLM. Bara Lasse Brandebys familj och närmaste vänner visste hur allvarligt sjuk han var.
Han ville inte att folk skulle dalta med honom.
I går natt somnade den folkkäre skådespelaren in, omgiven av nära och kära.
Efter att en lång tids kamp mot sina hälsoproblem tvingades Lasse Brandeby till slut ge upp.
Ninnie Fjelkegård, 65, var hans sambo sedan många år, de bodde i Särö söder om Göteborg.
Förkrossad över att han är borta sa hon i går hon till Aftonbladet:
– Nu känns det inte bra. Jag har inte landat än men jag har hela min familj omkring mig här.
Hon och de närmast anhöriga fanns hos Lasse Brandeby på sjukhuset när han gick bort tidigt i går morse...Läs resten av artikeln HÄR"

JA va ska man säga, tycker han gjorde de bra som lyckades dölja sin hälsa så pass bra som ha gjorde. Kommer va saknad och mina tankar går till nära och kära som förlorat en stor person. 

Puss och Kram Ninnie

Inga kommentarer: